Artikelen Nieuw jaar, nieuwe kansen voor de ultieme salesflow

1012
Ad Veldhuizen



De jaarwisseling helpt veel mensen even te 'resetten'. Even afstand nemen van de dagelijkse bezigheden en de routine geeft ruimte voor nieuwe ideeën. We kunnen dan de balans goed opmaken. Wat wil ik aankomende jaar houden en waar wil ik vanaf? En hoe kom ik in ultieme (sales)flow.

Hieronder 3 tips om in de ultieme salesflow te komen:

1) Stel duidelijke doelen
Om in de salesflow te komen, moeten er duidelijke doelen gesteld zijn, van moment tot moment. Hoe concreter de doelstelling, hoe beter. Je kan gelijk zien of je op de goede weg zit, of inspanning ook zorgt voor het gewenste resultaat. Je wordt uitgedaagd!

2) Vraag om feedback
Om in flow te komen is terugkoppeling nodig. Directe, heldere terugkoppeling. Als je weet of je het goed of slecht doet kun je meteen kunnen bijsturen, terugwijken of een tandje bijzetten. Feedback vragen is niet altijd makkelijk, maar gewoon doen! Als je feedback krijgt blijft je energie geconcentreerd en bouwt deze zichzelf op rondom jouw doel.

3) Goede balans tussen uitdaging en capaciteiten
De uitdagingen van het werk moet goed in balans zijn met jouw capaciteiten. Te eenvoudige bezigheden zijn saai; daarmee komt niemand in flow. Te veel uitdaging hebben, is hopeloos frustrerend: de inspanningen zijn enorm, maar de resultaten stellen meestal teleur. Je bent het meest in je element als je doet waar je goed in bent en waarin je plezier hebt. Het allermooist is het, wanneer de uitdaging net een tikje groter is dan hun capaciteiten. Dat zorgt ervoor dat alles uit de kast moet worden gehaald. Zolang je in flow bent, ervaar je deze druk als prettig en kan je het moeiteloos aan. Het geeft zelfs energie!

Bovenstaande tips komen het artikel over Salesflow dat geschreven is door Ad Veldhuizen, Directeur Eigenaar van AV en gepubliceerd in het vakblad Salesmanagement. Via onderstaande link kun het volledige artikel lezen
 

Klik hier voor het volledige artikel

 

Recente artikelen

We kennen het medium al veel langer. Maar nu zou het dan toch ineens kunnen gebeuren: de doorbraak van podcast. ...
Y. Morren
We kennen het medium al veel langer. Maar nu zou het dan toch ineens kunnen gebeuren: de doorbraak van podcast. ...
Y. Morren