Artikelen Waarom consumentenvertrouwen van groot belang is voor jouw werving

Waarom consumentenvertrouwen van groot belang is voor jouw werving
Het consumentenvertrouwen blijft in september steken op -32 (CBS). Ver onder het langjarig gemiddelde van -10.
En dat voel je direct in de arbeidsmarkt. Minder vertrouwen = minder bereidheid om te bewegen. Zeker bij latente kandidaten. En dat is precies de groep waar je het van moet hebben.
44,3% van de professionals is latent beschikbaar
Ze stappen alleen over als het écht iets toevoegt en er is nog altijd veel concurrentie. Want er zijn meer banen dan mensen! Daarom moet je aanbod en vacaturetekst onderscheidend zijn. Niet alleen qua voorwaarden, maar juist in cultuur, inhoud en toekomst
Waarom zou iemand voor jouw organisatie kiezen?
Wij noemen dat de AVp – Apply Value Proposition.
Wat bied je echt? En wáárom zou iemand voor jou kiezen? Het is de moeite om daarover na te denken en met elkaar over te sparren. Een voorbeeld van deze week:
Een opdrachtgever noemde in de vacaturetekst niks over vrije dagen, terwijl ze daar wel onderscheidend in zijn. Niet zozeer in het aantal, maar wel hoe ze het inzetten. Wij voegden toe:
"Tussen kerst en oud & nieuw is iedereen vrij om ook dan tijd voor je dierbaren te hebben. Op kosten van de werkgever." Dat zegt iets over visie, cultuur en goed werkgeverschap.
Mijn advies:
Vertel concreet wat je biedt en waar je in gelooft. Benoem wat jou anders maakt. En ja, bereik vooral ook de juiste mensen. Dat vraagt om aandacht voor je verhaal én voor je doelgroep.
Benieuwd hoe je jouw doelgroep nog meer aanspreekt? Stuur me een DM en ik ontvang input die je direct kan gebruiken voor meer en vooral betere kandidaten.
Delen en liken wordt gewaardeerd!
Over de foto:
Bij AV staat potje tafeltennis symbool voor onze cultuur. Samen met plezier en actief ontspannen om vervolgens weer met focus het beste uit onszelf te halen. Onze kernwaarden: plezier, toewijding en empowering.