Artikelen Out-of-office

0
Mylène van der Hoeven - van Herwerden
Wellicht ben je net weer begonnen met werken na een heerlijke vakantie of heb je nog wat vrije dagen op de planning staan. ️ Een duidelijke out of office-mail is dan belangrijk om in te stellen. Je wilt namelijk graag dat mensen die contact met je opnemen tijdens jouw vakantie op de hoogte zijn van jouw afwezigheid en snel bij de juiste persoon terecht kunnen voor urgente zaken.

Een duidelijke out of office-mail schrijven? Benoem dan in ieder geval de volgende elementen:
1. Periode van afwezigheid;
2. Reden (optioneel);
3. Wanneer je weer reageert;
4. Contactpersoon voor dringende zaken – naam, e-mail en telefoonnummer;
5. Nuance – bijvoorbeeld dat het iets langer kan duren voordat men een reactie ontvangt;
6. Vriendelijke afsluiting.

Tip: laat je out of office-bericht altijd even testen door een collega. Stuur hem of haar een mailtje en check of de automatische reactie goed werkt en alle informatie klopt. Zo weet je zeker dat je afwezigheidsmelding niet alleen compleet is, maar er ook professioneel uitziet.

Recente artikelen

Waarom consumentenvertrouwen van groot belang is voor jouw werving
Groot
Salaris vermelden in vacatures: een MUST in 2025. Een FEIT 2e helft 2026. 
Groot
Wat een energie vanochtend tijdens onze ChatGPT-doe-sessie in onze kantoorboerderij in Hoevelaken!
Groot