Artikelen Wintertijd

2545
Maud Wassenaar

Maak van de wintertijd een feestje!

Afgelopen weekend is de klok weer een uur achteruit gegaan, dat betekend 's morgens eerder licht en 's avonds op tijd donker. Niet voor iedereen is dat een feestje, maar met deze tips hoop ik je op weg te helpen het beste er van te maken!

  • Begin de dag met een wandeling; we hebben de neiging meer binnen te blijven als de ‘r’ in de maand is. Het wordt kouder en de kans op een herfstbui neemt toe. Geef jezelf toch die spreekwoordelijke schop onder de billen en ga een blokje om.
  • Beperk je schermtijd; het zorgt ervoor dat je moeilijker in slaap komt en ’s ochtends lastiger uit je bed kunt komen. Ben je gevoelig voor slaapproblemen in de winter? Mijd dan het blauwe licht.
  • Gezond eten; met de feestdagen voor de deur liggen de schappen weer vol pepernoten en kerstkransjes. Heerlijke verleidingen, maar ook dikmakers. Probeer juist te minderen met suiker en te kiezen voor de gezonde opties, zoals een stamppot met veel groenten (lekkere winterkost!).
  • Neem extra vitamine D; onder invloed van zonlicht maakt ons lichaam vitamine D aan. Omdat we in de winter veel minder zonlicht direct op de huid krijgen, blijft de aanmaak van vitamine D achter. Een veelgehoorde klacht, die bij een tekort aan vitamine D ontstaat, is vermoeidheid. Om toch voldoende vitamine D binnen te krijgen kun je supplementen nemen.
  • Langer slapen; kom je s ‘morgens moeizaam uit bed? Soms is de beste oplossing om aan je vermoeidheid toe te geven: ga een uurtje eerder naar bed en maak langere nachten.

Recente artikelen

Succesvolle bemiddeling voor  Avinty
Graaf
Op donderdag 10 november hebben we een webinar gegeven over het thema 'Het vinden en verleiden van de beste kand...
Haar