Artikelen 7 tips voor maximale respons op Linkedin Inmails

1060
Steven de Jong

 

Onlangs deelde Ad Veldhuizen (Directeur Eigenaar) op linkedin de succesrate van AV als het gaat om inmails via Linkedin. AV scoort maar liefst 78% beter dan haar "peers". Naar aanleiding van dit succes werd ons gevraagd hoe onze aanpak is. In dit artikel delen wij graag 7 tips.


1) De benadering zelf: het is algemeen bekend dat in de huidige markt kandidaten veel benaderd worden. Om ervoor te zorgen dat wij in contact komen met kandidaten, hanteren we een simpele regel: benader zoals jij zelf ook benaderd zou willen worden; Eerlijk, respectvol, persoonlijk en in het belang van de kandidaat. Daarbij sluiten we graag af met een vraag zodat er gemakkelijker interactie ontstaat.

2) De afzender: bij AV steken wij veel tijd en energie in kandidaten. Wij willen serieus in gesprek om alle betrokken partijen te helpen succesvol te zijn en dit maakt dat wij bekend staan als een serieuze en professionele organisatie.

3) Gebruikte middelen: wij maken gebruik van meerdere recruiter seats. Onze recruiters worden in het gebruik hiervan getraind, zowel intern als extern. Daarnaast sparren zij veel over de optimale werkwijze en mogelijke verbeteringen in het proces.

4) Focus op executie: wij blijven nadenken over welke methodiek de meeste respons oplevert. Dit is veel proberen, testen en weer opnieuw. Het is ook ‘gewoon’ hard werken, met vallen en opstaan.

5) Meten is weten: wij meten en sturen daarop bij.

6) Organisatie en vacature: wij hebben gelukkig prachtige opdrachtgevers met mooie opdrachten en uitdagingen. In onze berichten proberen we de unieke factoren van de opdrachtgever en vacature uit te lichten en de aansluiting te maken, zodat de kandidaat direct beeld krijgt bij waarom het interessant kan zijn voor hem/haar.

7) Handel vanuit de "Why", dus waarom je iemand benadert en niet alleen met wat je te bieden hebt. ‘Why’ van AV: wij willen mensen en organisaties echt helpen en verbinden. Wij zien resultaat wanneer iedereen gelukkig en succesvol kan zijn en dit is dan ook onze grootste drijfveer.

Zo pakken wij het aan, hoe zie jij dit?


P.s. de LinkedIn post van Ad lees je via https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6496270196708306944.

 

 

 

 

Recente artikelen

Werkplezier is ook: dingen doen waar je trots op bent. Meestal betekent dit dat je een waardevolle bijdrage leve...
Y. Morren
We kennen het medium al veel langer. Maar nu zou het dan toch ineens kunnen gebeuren: de doorbraak van podcast. ...
Y. Morren
Succesverhalen verdienen de aandacht. Een van de successen die wij (mee)vierden was van een kandidaat die nu onz...
Y. Morren